A A A
szkoła podstawowa
+ ZDOBYWAMY GÓRSKIE SZCZYTY - ZAKOPANE ) 08- 10.11.2017

W grudniu  uczniowie z hokejowej klasy sportowej  naszej szkoły wybrali się wraz z trenerami Beatą Buczny i Zdzisławem Żabiałowiczem na wycieczkę   do Zakopanego. Trener Zdzisław Żabiałowicz, który był organizatorem wyjazdu, zaplanował dla nas mnóstwo atrakcji. Wyjechaliśmy w poniedziałek rano. Pierwszy dłuższy postój zaplanowany był w Wadowicach. Celem było odwiedzenie miejsca urodzenia  Karola Wojtyły  późniejszego papieża Jana Pawła II. Mieliśmy okazję zobaczyć Bazylikę Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny.
Oprócz wrażeń duchowych czekała na nas miła, słodka niespodzianka w postaci papieskich kremówek. Następnie ruszyliśmy w dalszą drogę, główny cel podróży był przed nami. Po drodze trener zwracał nam uwagę na ciekawe miejsca, które mijaliśmy. Opowiadał o nich interesujące anegdoty. Podróż minęła nam szybko, ciekawie i wesoło. Po przyjeździe poczuliśmy lekki dreszczyk emocji. Trener wraz z opiekunami dał nam polecenie wyjścia z autokaru, ubrania się ciepło i wyciagnięcia latarek. Chociaż na dworze było widno. A nasz autobus  i bagaże?!...pomyśleliśmy. No właśnie - odjechał, a my ruszyliśmy  w " nieznane". To co budziło nasz lekki niepokój okazało się świetną przygodą. Poczuliśmy się przez chwilę jak kibice skoków narciarskich kiedy zatrzymaliśmy się pod skocznia narciarską. Następnie drogą - Pod  reglami udaliśmy się na dalszą wędrówkę. Przez pewien czas widzieliśmy oznaczenia, ale gdy zapadł zmrok zrozumieliśmy po co niesiemy ze sobą latarki. Pomogły nam one dojść do celu jakim był Pensjonat pod Giewontem. Szczęśliwi, że mamy gdzie spać i odnalazł się nasz autobus wraz z bagażem, udaliśmy się do swoich pokoi. Okazało się, że są one piękne i wygodne. Nie było jednak zbyt wiele czasu ponieważ udaliśmy się na obiadokolację. Po posiłku wszyscy zajęli sie przygotowaniami kreacji i wizerunku na dyskotekę powitalną. Następnego dnia, po pysznym i obfitym śniadaniu, zaopatrzeni w prowiant udaliśmy się pod opieką przewodniczki do Doliny Kościeliskiej. Z parkingu wyruszyliśmy w trasę. Otaczały nas piękne widoki, dopisała pogoda cóż więcej trzeba. Nogi same niosły nas przed siebie. Dotarliśmy do schroniska, gdzie przywitała nas gorąca herbata, humory nam dopisywały. W drodze powrotnej czekała na nas nie lada atrakcja. Pani przewodnik poprowadziła nas Wąwozem Kraków. Tam dopiero zdaliśmy sobie sprawę z siły i ogromu natury. Ruszyliśmy w drogę powrotną z jednym największym marzeniem - JEŚĆ. Zanim dotarliśmy do pensjonatu na pyszną i gorącą obiadokolację, pierwszy głód zaspokoiły jakże wyczekiwane zakupy w Biedronce. Wieczorem czekały nas emocje sportowe :bilard i piłkarzyki oraz dyskoteka pożegnalna. Czas szybko płynie ostatni dzień  przyniósł nam możliwość zwiedzenia kościoła,
jest to Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach, oddalone około 4 km od centrum. Następnie udaliśmy do Muzeum Tatrzańskiego im Tytusa Chałubińskiego, które jest jednocześnie jednym z najstarszych regionalnych muzeum w Polsce. W muzeum zobaczyć można kolekcje sztuki ludowej, strojów regionalnych, flory i fauny Tatr. Obejrzeć można tu również kolekcję wypchanych zwierząt mieszkających w Tatrach, gdzie niektóre eksponaty maja ponad sto lat. Zrobiliśmy mnóstwo zdjęć i udaliśmy się w kierunku Kuźnic, gdzie można Koleją Linową wjechać na Kasprowy wierch. My następnym razem, mamy taką nadzieję, że uda nam się zaliczyć taką wspaniałą wycieczkę. Jeszcze zostały nam Krupówki,które dały nam okazję na zakup pamiątek. Nadeszła chwila wyjazdu. Po zjedzeniu obiadu, zakupieniu oscypków z łezką w oku pożegnaliśmy  naszych miłych gospodarzy, śpiącego rycerza na Giewoncie i Zakopane. Po przyjeździe do Gliwic wpadliśmy w ramiona stęsknionych rodziców cali i zdrowi. Wycieczka była jedyna w swoim rodzaju pozostawiła wiele wspomnień i wrażeń. Czekamy na następną.

www.kotoński.pl - Lepsza strona internetu, projektowanie stron internetowych, reklama, webdesign