JESIENNE OBSERWACJE

13 października uczniowie z klasy 1a i 3b wybrali się na spacer na Skwer Nacka, w okolicy szkoły, w poszukiwaniu skarbów jesieni. Mali przyrodnicy obserwowali zmiany jakie zachodzą w przyrodzie jesienią. Dzieci zebrały przepiękne okazy roślinne.

Galeria naszej szkoły

Z WIZYTĄ W "BAJCE PANA KLEKSA"

11 października klasy 2a,3a,3b odwiedziły Centrum Zabawy i Nauki  "BAJKA PANA KLEKSA". Miejsce to stworzone jest na terenie dawnej fabryki porcelany w Katowicach po zainspirowaniu się postacią legendarnego Ambrożego Kleksa. Kompleks podzielony jest na kilka całkowicie różnych stref i podstref tematycznych , które pozwoliły  nam na zróżnicowaną zabawę. Rezerwat Przyrody pozwolił nam na  poznanie niezwykłego świata zwierząt i roślin. Poczuliśmy się  bardziej świadomymi mieszkańcami naszej planety.KRAINA SZPAKA MATEUSZA podzielona jest na dwie niezwykłe strefy , w których mieliśmy okazję naprawiać zepsute przedmioty oraz przedstawić w formie plastycznej nasze marzenie. W Psim Raju nie tylko poznaliśmy  wiele ciekawostek i historii na temat naszych poczciwych czworonogów, ale też swobodnie mogliśmy poszaleć! KRÓLESTWO BAJDOCJI to miejsce dedykowane filmowi "Podróże Pana Kleksa". Podzielone jest na mniejsze przestrzenie: BAJDOCJA, APOLINARY BAJ statek Ambrożego Kleksa , ABECJA. To idealne miejsce, w którym mogliśmy poznać pojęcia związane z geografią, ćwiczyliśmy wiązanie węzłów marynarskich, odczytywanie informacji z map. PLANETA FANTAZJA dała nam możliwość na zapoznanie się z przestrzenią kosmiczną. Sprawdzaliśmy swoją wiedzę z zakresu Układu Słonecznego, ćwiczyliśmy refleks i zwinność. Podczas tak intensywnej podróży zgłodnieliśmy i zrobiliśmy sobie małą przerwę na pałaszowanie. W KAWIARNI MELUZYNA mieliśmy możliwość skosztowania pysznych i zdrowych, bo wykonanych z naturalnych składników, słodkości. Posileni, wyruszyliśmy na kolejne spotkanie. Tym razem WIELKI ELEKTRONIK zaprosił nas na warsztaty. Poznaliśmy niesamowite właściwości niektórych substancji, światła. Mieliśmy też okazję do przeprowadzenia samodzielnych doświadczeń. Z wycieczki wróciliśmy pełni wrażeń, wiedzy, niezwykłych emocji i pamiątek , które tematycznie związane były z miejscem , w którym byliśmy. BYŁO WSPANIALE :)

Wycieczka do NOSPR w Katowicach

W dniu 06.10.2021 r. odbyła się integracyjna wycieczka klas siódmych do NOSPR w Katowicach. Uczniowie wysłuchali koncertu fortepianowego oraz uczestniczyli w warsztatach poświęconych twórczości Fryderyka Chopina. Dodatkową atrakcję stanowił przejazd pociągiem i zwiedzanie centrum Katowic. Podczas spaceru dzieci poznały ul. Stawową – jedną z najbardziej reprezentacyjnych ulic stolicy województwa. Jej nazwa ma pochodzić od istniejącego tam w XIX w. stawu. Na słynnym deptaku uczniowie mogli podziwiać zabytkowe kamienice, w tym czynszówkę, która błędnie nazywana jest Kaiserhof, po wyburzonym w latach 60. XX w. słynnym hotelu (pod budowę dworca PKP). Następnie zwiedziliśmy rynek oraz al. W. Korfantego, na której podziwialiśmy Superjednostkę i katowickie drapacze chmur – Hotel Qubus i Biurowce .KTW.
Ponadto przeszliśmy przez Park Powstańców Śląskich, gdzie widzieliśmy pomnik patronów naszej szkoły oraz pomnik gen. Jerzego Ziętka, który urodził się w Szobiszowicach i całe życie był związany z naszą dzielnicą. Za ostatni punkt wędrówki obraliśmy Spodek (który obchodzi w tym roku swoje 50-lecie) oraz NOSPR.

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

XI ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA

W piątek 1 października w naszej szkole obchodziliśmy XI Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Celem tej akcji jest propagowanie uczenia się matematyki a szczególnie ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja jest również okazją do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach. W tym dniu na lekcjach matematyki uczniowie wykonywali krótki egzamin pisemny z tabliczki mnożenia oraz otrzymali certyfikaty Ekspertów Tabliczki Mnożenia. Poza tym z okazji ŚDTM uczniowie przygotowali plakaty propagujące tabliczkę mnożenia - dziękujemy wszystkim uczniom, którzy zaangażowali się w ten projekt.

ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT

4 października 2021r. obchodzimy ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT, który został ustanowiony w 1931 roku, w trakcie konwencji ekologicznej we Florencji i rozpoczyna Światowy Tydzień Zwierząt, który trwa do 10 października. Celem tego dnia jest promowanie prawidłowych zachowań ludzi wobec zwierząt i powszechne propagowanie ich praw. W tym Dniu organizacje pozarządowe, ekologiczne i działające na rzecz ochrony zwierząt inicjują wydarzenia związane z przybliżeniem społeczeństwu sytuacji zwierząt bezdomnych oraz maltretowanych przez ludzi. Corocznie  podczas Światowego Tygodnia Zwierząt Towarzystwo Ochrony Zwierząt TOZ zachęca do adoptowania zwierząt, organizując w schroniskach  Dni Otwartych Drzwi. Obecnie w polskich schroniskach mieszka około 100 tysięcy zwierząt w funkcjonujących około 25 tysiącach schronisk. Należy pamiętać , że zwierzęta przede wszystkim potrzebują pomocy ze strony ludzi. Czasami drobny gest z naszej strony , może sprawić, że krzywdzone zwierzę odzyska na nowo życie.

DZIEŃ CHŁOPAKA - W STYLU MUSZKI I KRAWATA

30 września obchodzimy Dzień Chłopaka . W naszej szkole to jednocześnie "Dzień muszki i krawata". Jak Cię widzą tak Cię piszą. Dzisiaj było bardzo wesoło , modnie i kolorowo. Nauczyciele i uczniowie prezentowali w swoim ubiorze właśnie te akcenty modowe. Chłopcy otrzymali moc życzeń , prezentów. Podczas przerw  w "kąciku muzycznym" była okazja do wspólnego słuchania, śpiewania i tańca przy ulubionych utworach. Miło spędziliśmy ten dzień. Wszystkiego najlepszego CHŁOPAKI :)

WIRUSOOCHRONA

Włączając się do akcji Wirusoochrona uczniowie z klasy II a rozmawiali na temat przestrzegania podstawowych zasad higieny jako ważnego środka zapobiegającego przenoszeniu się wirusów. Poznali ważną rolę szczepień ochronnych i aktywności fizycznej. Dyskutowali na temat prawidłowego odżywiania. Pokazali, w jaki sposób należy myć ręce, jak zachować się podczas kichania i kaszlu. Wspólnie ułożyli krótką rymowankę oraz wykonali plakat związany z hasłem ,,Często ręce myję i dlatego zdrowo żyję”. Rozwiązywali krzyżówki i malowali kolorowanki.

200 ROCZNICA URODZIN CYPRIANA KAMILA NORWIDA

W uznaniu zasług Cypriana Kamila Norwida dla polskiej sztuki i kultury, w 200 - lecie urodzin , Sejm Rzeczypospolitej Polskiej ustanowił rok 2021 Rokiem Cypriana Kamila Norwida.

Cyprian Kamil Norwid urodził się 24 września 1821 roku w miejscowości Laskowo - Głuchy, zmarł 23 maja 1883 roku w Paryżu. To dziewiętnastowieczny artysta doby romantyzmu, obdarzony wieloma talentami: geniusz pióra, poeta i malarz, rysownik i rzeźbiarz, tłumacz i publicysta , filozof, badacz kultur i cywilizacji. Był wielkim erudytą, obywatelem świata, a zarazem skromnym człowiekiem. Jego wpływ na polską literaturę i kulturę był wyjątkowy.

23 WRZEŚNIA - PIERWSZY DZIEŃ KALENDARZOWEJ JESIENI

Dzisiaj pierwszy dzień jesieni - DZIEŃ SPADAJĄCEGO LIŚCIA. Pomysłodawcą Dnia Spadającego Liścia jest Jerzy Szewczyk (podróżnik), który zauważył, że jesienią brakuje wesołych, optymistycznych świąt. 23 września nie należy więc ze łzami żegnać lata, ale radośnie powitać nową porę roku. W naszej szkole uczniowie z klas 0-III podejmowali działania związane ze świętowaniem tego dnia. Dzieci oglądały prezentacje , wykonywały prace plastyczne, prowadziły obserwacje na grządce badawczej, sadziły cebulki wiosennych kwiatów. Wesoło i radośnie powitaliśmy JESIEŃ :)

REJS PO KŁODNICY

Korzystając z ostatnich letnich dni 20 września 2021r. klasy pierwsza i trzecie wybrały się na wycieczkę krajoznawczo - turystyczną statkiem Foxtrot po rzece Kłodnicy. Celem było odkrywanie zielonych miejsc na Górnym Śląsku. Poznaliśmy historię Kanału Gliwickiego - wodny, zielony szlak Śląska. Mogliśmy się dowiedzieć wielu ciekawostek związanych z zasadami budowy i działania urządzeń hydrotechnicznych. Poznaliśmy działanie i zastosowanie  śluzy. Wycieczka przebiegła w miłej atmosferze, wszystkim dopisywały humory , a piękne widoki i szum wody umilały nam rejs.

PRZYWITALIŚMY NOWY ROK SZKOLNY 2021/2022

Zakończenie roku szkolnego

W piątek nastąpiło rozdanie świadectw i zakończenie trudnego i niezwykłego roku szkolnego.

Wzruszeń nie było końca, pożegnaliśmy również klasy 8 i starszaki z przedszkola żegnały przedszkole, by już we wrześniu zawitać w klasie 1.

Grono pedagogiczne życzy wszystkim zdrowych i udanych wakacji. Do zobaczenia we wrześniu.